SAMOCHODOWY AGREGAT PRĄDOTWÓRCZY
Ze względu na specyficzną konstrukcję samochodowego agregatu prądotwórczego jest on zalecany do awaryjnego lub stałego zasilania urządzeń elektrycznych energetycznych zamontowanych m.in. w pojazdach specjalnych, przyczepach kempingowych i innych specjalistycznych zastosowaniach.
Zastosowana jednofazowa prądnica o konstrukcji jednołożyskowej jest synchroniczna, samowzbudna, szczotkowa, z wewnętrznym elektronicznym regulatorem napięcia i klasie izolacji H. Połączenie jej z silnikiem spalinowym pozwala uzyskać optymalną jakość wytwarzanej energii elektrycznej, Dodatkowo posiada dużą odporność na zakłócenia dynamiczne. Przy doborze zespołu do odpowiednich zastosowań należy pamiętać o oddziaływaniu odbiorów, np. silniki indukcyjne podczas rozruchu pobierają kilka razy więcej mocy biernej niż podczas normalnej pracy a odbiorniki nieliniowe, w tym także przetwornice i prostowniki, wytwarzają zakłócenia harmoniczne mogące mieć wpływ na stabilizację parametrów.
Samochodowy agregat prądotwórczy napędzany jest silnikiem wysokoprężnym. Źródłem energii elektrycznej jest natomiast prądnica synchroniczna prądu przemiennego. Jest to jednofazowy agregat prądotwórczy wykonywany jako: przenośny lub stacjonarny w obudowie dźwiękochłonnej, posadowiony na amortyzowanej od podłoża ramie, wyposażony w rozruch elektryczny. Agregat prądotwórczy jest zamontowany w zamkniętej obudowie dzięki czemu nie ma niebezpieczeństwa kontaktu z gorącymi elementami lub wirującymi częściami, czy też przewodami elektrycznymi.