NACZEPOWY AGREGAT PRĄDOTWÓRCZY/GENSET O MOCY 20 kVA

Z SILNIKIEM WYSOKOPRĘŻNYM

      Agregat naczepowy typu AP3-20KN został zaprojektowany i zbudowany tylko w jednym celu: do ciągłego i bezobsługowego zasilania morskich kontenerów chłodniczych podczas transportu drogowego. Wspomniany agregat prądotwórczy charakteryzuje się idealnym doborem mocy silnika spalinowego i prądnicy zapewniając zasilanie elektryczne dowolnego kontenera chłodniczego.

            Opcyjnie istnieje możliwość wyposażenia agregatu prądotwórczego w układ automatycznego rozruchu w funkcji czasu. Tym sposobem eksploatacja agregatu prądotwórczego jest bardziej ekonomiczna, na co ma wpływ: niższe zużycie paliwa i dłuższa żywotność i rzadsze przeglądy techniczne.

           Agregat prądotwórczy AP3-20KN jest przystosowany do montażu pod ramami różnych typów naczep podkontenerowych o znormalizowanych wymiarach podłużnic, tj. o przekroju dwuteowym i wysokości od 320-440 mm, wysokości naczepy od poziomu jezdni 1100 mm i minimalnym prześwicie 250 mm.

           Agregat AP3-20KN dzięki swoim zaciskowym punktom mocowania może być montowany w czterech punktach pod głównymi podłużnicami naczep pod kontenerowych. Montaż i demontaż agregatu prądotwórczego może trwać jedynie kilka minut. Zestaw zacisków wraz ze złączem śrubowym jest dostarczany razem z agregatem.

           Konstrukcja agregatu prądotwórczego jest wyjątkowo wygodna i bezpieczna, oraz posiada system kontroli jego pracy. Pulpit sterowania wyposażony jest m.in. w elektroniczny system nadzoru pracy agregatu prądotwórczego, którego parametry można natychmiast odczytać na wyświetlaczu, a w przypadku zaistniałej usterki może wskazać jej przyczynę.

           Agregat prądotwórczy AP3-20KN jest napędzany silnikiem firmy Lombardini/Kohler typu KDi 1903M o mocy 21 kW przy 1500 obr/min oraz osiąga moc elektryczną 20 kVA, który spełnia wymagania normy dotyczącej emisji spalin wg STAGE III A (US EPA TIER 4) i jest dopuszczony do eksploatacji na terenie UE. Jest to wolnossący silnik spalinowy chłodzony cieczą. Wyposażony w mechaniczny regulator prędkości obrotowej zapewniający stabilną częstotliwość 50 Hz i napięcie wyjściowe 400V w klasie agregatu G2. Synchroniczna prądnica prądu przemiennego wyposażona jest w elektroniczny regulator napięcia (AVR), który zapewnia wysoką tolerancję napięcia wyjściowego przy zmiennym obciążeniu. Wszystkie części elektryczne są szczelnie osłonięte zapewniając im ochronę przed zawilgoceniem i atmosferą solną.

           Szkielet obudowy jest wykonany ze stali pokrytej powłoką antykorozyjną, natomiast pokrywy boczne wykonane są z malowanej proszkowo blachy aluminiowej. Obudowa posiada cztery zdwojone punkty szybkiego montażu/demontażu do ramy naczepy za pomocą odpowiednich zacisków. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 100 dm³. Silnik jest wyposażony w podgrzewacz powietrza umieszczony w kolektorze ssącym. Umożliwia on łatwy rozruch silnika w temperaturze otoczenia do -20°C. Suchy filtr powietrza o wysokiej skuteczności składa się z wymiennego wkładu papierowego. Instalacja 12VDC jest zasilana z bezobsługowego akumulatora i alternatora.